Nejčastější dotazy
Vánoční provoz
Děkujeme Vám, že jste i letos byli s námi. Přejeme Vám kouzelné Vánoce a do novího roku hodně zdraví, štěstí, lásky a pohody.
Uzavření objednávek je každý pracovní den v 8 hodin ráno. Pokud objednávka (nebo potvrzení platby) dorazí později, bude Vaše objendávka odeslána následující pracovní den.
Objednávky vyřizujeme okamžitě a denně až do 23.12.
Od 24.12. do 1.1. máme pak Vánoční prázdniny, tedy neodesíláme objednávky, nepřijímáme vratky a neodpovídáme na dotazy.
Neposílejte nám tedy prosím vratky, které by byly doručené mezi Vánoci, nechte vrácení zboží až na nový rok.
Prodloužené lhůta na vrácení zboží až do 15.1. platí na všechny objednávky, které jste u nás udělali od 1.12.
Mohu vyměnit zboží?
Výměna zboží bohužel není z provozních důvodů možná. Vyměnit zboží už je možné pouze vrácením původní objednávky + novou objednávkou.
Přijde-li nám tedy od Vás zboží, budou Vám za něj vráceny peníze, nové zboží nebude odesláno bez nové objednávky.
Jakou mám vybrat velikost?
Moc rádi Vám pomůžeme s čímkoli, co je v naší moci. Ale nemáme křišťálovou kouli. :-)
Chodí nám velmi obecné dotazy, které ale žádají konkrétní odpověď, jako třeba tyto:
Mému dítěti je 5 let, ale je na svůj věk větší, jakou velikost mám objednat?
nebo
Nosím velikost M. Jakou Vaši velikost mám objednat- S/M nebo M/L?
Bohužel na základě takto obecných informací Vám nemůžeme relevantně odpovědět tak, aby bylo jisté, že zboží Vám padne.
Tady bychom nejdříve rádi uvedli na pravou, jak vlastně funguje číslování velikostí oblečení.
U dětského oblečení je to velmi jednoduché. Uvedené číslo velikosti znamená maximální výšku dítěte, pro které je oblečení určeno. Tj. velikost 104 padně dětem do 104cm výšky, velikost 110 padne dětem do 110cm výšky atd. Tedy vše, co potřebujete znát pro správný výběr velikosti pro Vaše oblečení, je výška Vašeho dítěte.
Pak samozřejmě musíte zohlednit i další faktory. Například pokud máte dítě hodně hubené, pak je třeba podívat se i na míru pasu a pokud tento nejde stáhnout nebo u něj vyměnit gumu, pak nebudete moci kupovat větší velikosti, aby dítěti déle vydržely. Naopak pokud máte baculatější dítě, zase si hlídáte hlavně šíři pasu, aby neškrtila a budete třeba muset vzít větší velikost.
Některé oblečení je takzvaně rostoucí a u toho můžete vzít větší velikost, než která by dítěti náležela, a dítě do ní doroste. Oblečení vám tedy vydrží déle. Zpravidla je to oblečení, která má manžety na rukávech nebo nohavicích, tj. i pokud je rukáv delší, nebude padat přes ruku, nohavice bude držet na kotníku a dítě si po ní nebude šlapat. Velkou variabilitu nabízí i možnost regulace pasu, typicky dírkovou gumičkou a knoflíkem, jako např. u našich softshellových kalhot.
Pokud si přesto nejste jistí a bojujete s tím, že oblečení zakoupené v běžných obchodech Vašemu dítěti zpravidla nesedí, prozkoumejte naši tabulku velikostí, která je uvedena na konci popisu každého výrobku. Uvedené rozměry můžete například porovnat s rozměry oblečení, které už máte doma nebo s mírami dítěte.
U všeho oblečení, včetně pružného bavlněného, jsou uvedeny míry hotovéího výrobku, tedy můžete počítat s velkou vůlí rozměrů při natažení.
Při výběru velikostí našeho oblečení prosím nevycházejte z toho, jaké velikosti kupujete od jiných výrobců. Setkali jsme se i s velikostmi, které vyloženě nesedí nebo s oblečením firem, které záměrně vyrábějí oblečení větší, abyste koupila tu velikost, která náleží a oblečení vám vydrželo třeba i několik dalších velikostí. Naše velikosti máme číslované tak, jak by to správně mělo být, tedy prosím vybírejte opravdu podle výšky dítěte a jeho měr, případně podle tabulky rozměrů.
U dámského oblečení je to o dost složitější. Používané mezinárodní míry si každý výrobce vykládá jinak (a zdá se mi to, že se pořád zmenšují? :-)). Někdy nám píší zákaznice, že si kupují M a poté se ukáže, že mají velikost 38, jindy ten samý případ, ale ukáže se, že odpovídá velikost 42. Proto v tabulkách rozměrů, které jsou uvedeny vždy na konci popisu výrobku, uvádíme i Vaši klasickou konfekční velikost (u nás 36,38= S, 40,42=M atd.).
Pozor, míry se u velikostí překrývají, obzvlášť u velmi pružného úpletového zboží. Není v našich silách, Vám poradit, pokud jste na hranici dvou velikostí, jaká Vám padne lépe. Jednak neznáme Vaše míry, které nám v 99% případů, kdy se ptáte na vhodnou velikost, nepíšete a za dašlí ani míra není všechno. Můžete mít např. širší ramena nebo máte radši volnější oblečení a budete se dobře cítit ve větší velikosti, i když byste bez problémů oblékla i tu menší a naopak. Dokonce se můžete lépe cítiti třeba ve velikosto, kterou my bychom Vám ani nevybrali, např. pokud bundu hodně podvlíkáte nebo naopak nosíte jen přes triško apod.
Proto vždy radím, podívejte se prosím do uvedené tabulky velikostí, ta Vám poradí nejlépe.
U triček a bund doporučujeme řídit se podle šíře přes prsa (pozor, šíře není obvod, obvod=2xšíře), kterou můžete porovnat třeba s nějakým podobným výrobkem (tričkem, bundou) a dokážete si rozměr uvedené velikosti lépe představit.
U kalhot je důležitý nejširší obvod přes zadek/boky a vnitřní délka nohavice. Zase- porovnejte uvedené rozměry s tabulkou velikostí a máte jasno.
A naposled, i když by to možná mělo být na prvním místě: Klidně si u nás objednejte velikostí víc, doma vše v klidu vyzkoušejte a nevyhovující zboží vraťte, peníze vracíme obratem, nejpozději do týdne od přijetí zboží zpět na sklad.
Je možné objednat zboží podle individiuálních požadavků- jiná barva, velikost atd.?
Ne, na zakázku nešijeme, zabýváme se jen sériovou výrobou. Je možné objednat jen zboží vystavené na našem e-shopu, bez úprav.
U každého výrobku je na konci popisu tabulka velikostí. Jiné rozměry, barvy nebo materiál bohužel nejsou možné.
Děkujeme za pochopení.
Je použitý softshell podšitý fleecem?
Softshell ničím nepodšíváme, tj. výrobky nemají podšívku, s výjimkou zimních softshellových capáčků, které mají mimo softshellu ještě vrstvu fleece.
Zimní softshell má nicméně jako dotykovou vrstvu fleece. Není to podšívka, je to součást samotnho materiálu, který je 3-vrstvý, přičemž vrstvy jsou vzájemně slepené.
Je softshell zdravotně nezávadný, neobsahuje látky PFOA a PFAS?
Softshell má certifikaci Ökotex Standard 100, tř. 2 a negativní testy na obsah škodlivých PFOA a PFAS chemikálií.
Jaký je původ materiálů, ze kterých šijete? Jaké atesty látky mají?
Všechny bavlněné úplety máme napřímo od výrobce z Turecka. Zadáváme si do výroby úplety dle našich požadavků, a to ty v nejvyšší možné kvalitě, kterou je možné objednat. Držíme si vlastní paletu barev. Všechny úplety mají vždy aktuální certifikát Öko-Tex Standard 100 tř. 1, tedy ten nejpřísnější, splňující požadavky na nezávadnost i pro děti už od narození.
Turecko je velmoc, co se týče výroby bavlněných přízí i látek a jejich kvalita je bezkonkurenční. V našich začátcích jsme vyzkoušeli dodavatelů více a zjistili jsme, že všechny úplety, které se nám líbily, byly původem právě z Turecka (ačkoli např. v Polsku se spousta firem tváří jako výrobci, ale zboží si nechávají vyrábět právě v Turecku, tak jako my). Oproti tomu české úplety bohužel nikdy nesplňovaly naše požadavky, dodaná gramáž neodpovídala zadání a lišila se várku od várky, látky měly chlupatější povrch a žmolkovatěly, s barvami byl také problém, stejně jako s dodacími termíny, a v neposlední řadě výrazně vyšší ceny moc nepomáhaly konkurenceschopnosti hotových výrobků. Nechceme házet všechny do jednoho pytle, možná jsou i čestné výjimky, ale my jsme si došli svou cestou k Turkům a naše spokojenost je veliká. Jako u všeho materiálu, pokud jsme s něčím spokojeni, neměníme, protože kvalitní materiály jsou základem naší produkce a chceme, abyste se na ně mohli u nás vždycky spolehnout.
Fleece a softshell na českém trhu je všechen z Asie- Čína, Taiwan. Softshell i fleece mají certifikaci Ökotex Standard 100, tř. 2 a softshell navíc ještě negativní na obsah škodlivých PFOA a PFAS chemikálií.
Abychom osvětlili trochu atesty: Určitě je dobré vždy hledat látky s těmi nejvyššími atesty. Nicméně, většina firem barví stejnými barvami (právě především barvy jsou to, co se testuje), nicméně "držba" mezinárodních certifikátů je velice drahá záležitost a čím vyšší atestace, tím dražší. Poplatek se platí každoročně a jedině při každoroční aktualizaci je atestace platná. Spousta i velkých výrobců, není-li ze strany jejich největších zákazníků tlak na nutnost certikace např. právě Öko-Tex Standard 100 Class I, tak si nechávají pouze certifikaci 2. třídy, tedy pro děti od 3 let, ačkoli jejich látky jsou většinou upravovány a barveny úplně stejně jako ty, které drží certifikát 1. stupně.
Výrobce oděvů je povinen splňovat podmínky pro nezávadnost svých výrobků. V ČR aktuálně bohužel chybí platná legislativa na požadavky zdravotní nezávadnosti výrobků pro děti do 3 let. Dlouho platila vyhláška č. 84/2001 Sb. Vyhláška Ministerstva zdravotnictví o hygienických požadavcích na hračky a výrobky pro děti ve věku do 3 let,. Každý dovozce si tedy mohl na své náklady (v desítkách tisíc korun) nechat otestovat vzorky látek. Vzhledem k finančí a časové náročnosti testů se to obvykle dělalo na pár referenčních barev. I pokud tohle dovozce absolvoval, musel nadále pouze věřit dodavateli (výrobci), že mu posílá stále stejné materiály, resp, vyrobené stejných způsobem, barvené a upravované (finalizované) ve stejné barevně, která nezměnila svůj způsob výroby. Takže ani tak to nebyla jistota, ale byla alespoň možnost otestovat si např. látky od nového dodavatele a také to byla alespoň taková "berlička" pro případ nějakých problémů (aneb udělali jsme, co jsme mohli).
Nicméně tento předpis je zrušen a čeká se na nový. Pokud si chce aktuálně dovozce ověřit zdravotní nezávadnost materiálů, nemá prakticky žádné podklady, které by testovacímu institutu měl dát. Nyní je doporučeno je pouze řídit se platnou EU legislativou, v tomto případ nařízením Reach, které je nicméně tak obsáhlé, že prakticky není možné zohlednit všechny substance v nějakém souhrnném testu a nikdo z lokálních testovacích institutů nic takovího nenabízí.
V roce 2023 se v médiích objevila série znepokojujících článků o obsahu zdravotně závadných chemikálii PFOA/PFAS, které byly dle nezávislého testování obsažené ve sportovním oblečení velkých značek působících i na území ČR. Jednalo se o látky používané především pro impregnaci outdoorových materiálů. Velmi znepokojující pro nás bylo např. to, že když jsme zjišťovali, jestli vlastnictví (nyní již zrušené) vyhlášky 84/2001 je garancí, že látka tyto chemikálie neobsahuje, dozvěděli jsme se, že tyto látky se v rámci této vyhlášky vůbec netestovaly. Smutný je pak "hon na čarodějnice", protože výrobce oděvů nemůže vlastně nechat látky otestovat, když ani legislativa na testování těchto látek nemyslí a výrobce nemá možnost nechat látky otestovat v takovém rozsahu, jakým testuje třeba právě Ökotex. Naštěstí tyto nebezpečné látky již mají dávno své nezávadné náhrady, které rozumní výrobci používají a i mezinárodní testovací institut Öko-Tex tyto látky v roce 2023 zahrnul do svého testování.
Certifikáty Öko-Tex našich dodavatelů nám tedy garantují maximální možnost zabezepčení nezávadnosti materiálů, které používáme.
Došijete mi vsadku k bundě?
Pouze v případě ztráty vsadky nebo zájmu o další vsadku při tandemovém nošení.
Vsadky nedošíváme k bundám:
- zakoupeným u jiného obchodníka nebo na bazaru
- zakoupeným před více než 2 lety (u dříve zakoupených bund nemůžeme garamtovat dostupnost potřebných zipů)
- ke kterým tato vsadka nebyla ani při zakoupení bundy, jako např. těhotenská vsadka k bundě Alva nebo jakákoli vsadka k dámské bundě Hana
- k bundám Alva můžeme došít nosící vsadku, ale pouze jednobarevnou, vzorovaný softshell už nemáme k dispozici.
Podmínkou ušití vsadky je zaslání bundy včetně všech vsadek, které máte, k nám. Jen tak lze zajistit 100% kompatibilita zipu.
Počítejte s tím, že odstín vsadky bude jiný než u bundy, odstíny materiálů se leckdy mění várku od várky.
Cena vsadek:
typ bundy |
softshellové bundy |
zimní vyteplené bundy |
cena nosící vsadky |
1050,-Kč vč. DPH |
1750,-Kč |
cena těhotenské vsadky |
750,-Kč vč. DPH |
1050,-Kč vč. DPH |
Chci reklamovat zip. Jak mám postupovat?
Aktuálně realizujeme již pouze záruční opravy, tj. do 2 let od zakoupení bundy. Pro pozáruční servis prosím kontatujte opravnu oděvů nebo zakázkové krejčovství.
Zip, který se rozbil do 1 roku od zakoupení bundy, opravíme na naše náklady.
Zip, který se Vám rozbil více než 1 rok oa zakoupení bundy, ale bunda je stále v záruce, Vám vyměníme také, ale služba je zpoplatněna 300,-Kč vč. DPH za jeden zip (obě strany) + doprava tam i zpět na Vaše náklady.
Důvody, proč do jednoho roku je oprava zdarma a nad jeden rok už zpoplatněna vysvětlujeme níže.
Uplatnění reklamace:
Reklamace se vztahuje pouze na vady výrobku, ne na jeho opotřebení. Zákonná odpovědnost prodávajícího vychází z toho, že kupující musí prokázat, že měla reklamovaná věc vadu již při koupi. Problém tedy nastává, pokud zákazník reklamaci uplatní a bude mu zamítnuta, dojde tedy ke sporu mezi prodávajícím a kupujícím.
Jak se k tomu staví zákon?
Prvních 12 měsících po koupi stojí zákon na straně kupujícícho a platí předpoklad, že výrobek, u nějž se projevila vada do 12 měsíců od zakoupení, měl tento vadu již při převzetí. Tato domněnka je nicméně vyvratitelná, k podložení zamítnutí reklamace může sloužit např. znalecký posudek, který by si zadal výrobce.
Pokud se vada projeví více než 12 měsíců od zakoupení výrobku, ale stále v záruční době 24 měsíců, zákazník má stále právo na reklamaci, ale pakliže bude jeho reklamace výrobcem odmítnuta, musel by prokázat své tvrzení o tom, že výrobek měl vadu již při zakoupení, a to např. znaleckým posudkem, který by si sám zadal. Pó doručení znaleckého posudku hovořího ve prospěch kupujícího by prodávající mohl přehodnotit své vyřízení reklamace.
V případě zájmu o opravu (výměnu) zipu nám prosím pošlete bundu vč. všech vsadek na níže uvedenou adresu. Nezapomeňte prosím uvést kontakty na sebe a popsat problém. Dále ootřebujeme adresu, na kterou budete chtít zboží poslat zpět, způsob dopravy (70,-Kč je za dopravu Zásilkovnou, 85,-Kč za Zásilkovnu na adresu, 125,-Kč za PPL) a telefonní číslo. Opravu realizujeme do 30 dnů. Až obdržíme balíčeks bundou od Vás, pošleme Vám zálohovou fakturu s údaji pro platbu. Lhůta na pravu azčíná běžet dnem přijetí úhrady.
Adresa pro zaslání bundy vč. všech vsadek: Jana Gebauerová Havelková, Komenského 498/2, 417 31 Novosedlice, tel. 736 532 650
Chci reklamovat zip. Jak mám postupovat?
Aktuálně realizujeme již pouze záruční opravy, tj. do 2 let od zakoupení bundy. Pro pozáruční servis prosím kontatujte opravnu oděvů nebo zakázkové krejčovství.
Zip, který se rozbil do 1 roku od zakoupení bundy, opravíme na naše náklady.
Zip, který se Vám rozbil více než 1 rok oa zakoupení bundy, ale bunda je stále v záruce, Vám vyměníme také, ale služba je zpoplatněna 300,-Kč vč. DPH za jeden zip (obě strany) + doprava tam i zpět na Vaše náklady.
Důvody, proč do jednoho roku je oprava zdarma a nad jeden rok už zpoplatněna vysvětlujeme níže.
Uplatnění reklamace:
Reklamace se vztahuje pouze na vady výrobku, ne na jeho opotřebení. Zákonná odpovědnost prodávajícího vychází z toho, že kupující musí prokázat, že měla reklamovaná věc vadu již při koupi. Problém tedy nastává, pokud zákazník reklamaci uplatní a bude mu zamítnuta, dojde tedy ke sporu mezi prodávajícím a kupujícím.
Jak se k tomu staví zákon?
Prvních 12 měsících po koupi stojí zákon na straně kupujícícho a platí předpoklad, že výrobek, u nějž se projevila vada do 12 měsíců od zakoupení, měl tento vadu již při převzetí. Tato domněnka je nicméně vyvratitelná, k podložení zamítnutí reklamace může sloužit např. znalecký posudek, který by si zadal výrobce.
Pokud se vada projeví více než 12 měsíců od zakoupení výrobku, ale stále v záruční době 24 měsíců, zákazník má stále právo na reklamaci, ale pakliže bude jeho reklamace výrobcem odmítnuta, musel by prokázat své tvrzení o tom, že výrobek měl vadu již při zakoupení, a to např. znaleckým posudkem, který by si sám zadal. Pó doručení znaleckého posudku hovořího ve prospěch kupujícího by prodávající mohl přehodnotit své vyřízení reklamace.
V případě zájmu o opravu (výměnu) zipu nám prosím pošlete bundu vč. všech vsadek na níže uvedenou adresu. Nezapomeňte prosím uvést kontakty na sebe a popsat problém. Dále ootřebujeme adresu, na kterou budete chtít zboží poslat zpět, způsob dopravy (70,-Kč je za dopravu Zásilkovnou, 85,-Kč za Zásilkovnu na adresu, 125,-Kč za PPL) a telefonní číslo. Opravu realizujeme do 30 dnů. Až obdržíme balíčeks bundou od Vás, pošleme Vám zálohovou fakturu s údaji pro platbu. Lhůta na pravu azčíná běžet dnem přijetí úhrady.
Adresa pro zaslání bundy vč. všech vsadek: Jana Gebauerová Havelková, Komenského 498/2, 417 31 Novosedlice, tel. 736 532 650